CONTINGUTS


Els continguts tractats en aquest blog estan relacionats amb la temàtica de la població. En concret, es treballa:

  • Població
  • Demografia
  • Sectors de la població
  • Globalització econòmica

En el següent enllaç es poden trobar tots els continguts relacionats amb la temàtica:

https://drive.google.com/file/d/1z6bAGHSmB49Yp3lLnw_jI3zVDz8z42f_/view?usp=sharing

Comentaris

  1. Trobem adequada l'edat a la qual està destinada l'activitat, així com els objectius, ja que estan ben definits i són coherents respecte al procediment de l'activitat.
    És una activitat que fomenta les idees prèvies i alhora és vivencial i atractiva pels infants, pel fet que aquests poden dipositar el seu coneixement a partir del dibuix.
    Val a dir que és una activitat motivadora i que respecta els ritmes d'aprenentatge dels infants, sense jutjar la feina feta.
    Creiem que és correcte i important el paper del docent al llarg de l'activitat, perquè actua com a guia i facilitador del coneixement, per ajudar a extreure als infants el que ja saben sobre aquest tema.
    En el nostre parer, la part final de l'activitat, la trobem encertada, ja que el docent podrà programar els continguts i conceptes segons les curiositats dels alumnes. Així, en partir dels interessos dels infants es crea un bon clima de treball i aprenentatge a l'aula.

    Miren Arguimbau, Laia Mitjà i Natàlia Navascués

    ResponElimina
  2. Pel que fa al contingut d’aquesta activitat compleix amb les tres característiques que corresponen a un bon contingut. Primer de tot l’inici d’aquesta activitat en la qual es planteja una situació d’incertesa que causa als alumnes ganes de saber què passarà i que podran aprendre a través d’aquesta. També a través d’aquesta activitat queda clar que després de fer el mural i que se’ls plantegin les preguntes, els alumnes mostraran ganes d’aprendre sobre les característiques sobre el poble i la ciutat. Alhora permetrà al mestre conèixer el nivell dels alumnes a través de les seves aportacions respecte què saben sobre els pobles i les ciutats, les preguntes que responen, i les preguntes que es generen durant l’activitat. Finalment gràcies a les preguntes que plantegin els alumnes sobre què volen saber el docent tindrà un punt de partida a l’hora de començar el tema, adaptant-se al que saben els alumnes i què volem aprendre aquests.

    Si ens fixem en els diferents aspectes del redactat, podem veure que l’activitat és coherent perquè s’explica de manera clara i concisa, és a dir, s’entén molt bé allò que volen transmetre. Pel que fa a la cohesió, totes les idees estan ben lligades amb connectors i signes de puntuació, i a més, fan servir diferents paràgrafs per diferenciar idees. També considerem que el text és adequat perquè fa servir un registre entenedor i permet fer una lectura fluida i comprensiva. El vocabulari que han d’utilitzar els alumnes en aquesta activitat inicial és bastant senzill i permet que tots els alumnes, encara que no tinguin gaire coneixement del tema, puguin participar sense cap problema. Per tant, es compleixen els quatre ítems a valorar.

    En el cas de la metodologia d’aquesta activitat creiem que permet clarament la participació de l’alumne i també la reflexió en alguns casos. Pel que fa a la participació de l’alumne està clar que al llarg de l’activitat té un paper molt actiu, i és a partir de les seves intervencions que l’activitat es desenvolupa. Per altra banda, la reflexió queda en mans de l’actuació del docent, ja que si aquest formula unes preguntes adequades, com les que es proposen a l’activitat, provocarà una reflexió per part dels alumnes. Però si no hi hagués aquestes preguntes, creiem que seria molt difícil que els alumnes poguessin reflexionar per ells mateixos. Per tant la metodologia està bé, i si es pogués millorar fent que els alumnes puguin adoptar una actitud crítica, estaria perfecte.

    Així doncs, aquesta activitat d’idees prèvies creiem que seria molt útil per començar una unitat didàctica sobre la població, demografia, sectors de la població i la globalització econòmica. I un aspecte de millora, com ja hem dit, seria que permeti als alumnes ser crítics. Per tant la nota que correspon és un 8,8.

    Maria Cabria, Maria Daunis, Joana Gan, Anna Hernández i Paula Herrera

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars